mandag 28. april 2014

DIY: Lag en kokkebenk til uteplassen på 1-2-3

Da tenker jeg det er på tide med noen flere tips og idéer til uterommet!

Denne kokkebenken har vært svært mye i bruk på terrassen etter av jeg lagde den for nå tre år siden. Det er kort fortalt et redesignet plantebord som vanligvis koster 299,- på både BIltema og Jula, og så en gladnyhet til deg: Et slikt plantebord så jeg akkurat nå på salg på Jula til kun kr. 199,-;) Kanskje selges lignende også andre steder.

-En kokkebenk som dette lager du enkelt på en helg selv om du verken har verktøy eller sag i huset! ;) Du trenger litt maling, noen stenger og S-kroker, og vips så har du et vidunderlig lite utekjøkken i solen! :))



Har du lyst på en slik du også, så kan du lese nøyaktig hvordan jeg lagde denne: HER


Følg gjerne Glassveranda på Instagram, og ha en riktig fin start på den nye våruken! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


5 kommentarer:

Merete - Lys lilla sa...

Takk for fin ide :-)
Alltid så koselig å lage mat ute, når det er vær til det! Men som beboer i nord kan jeg jo ikke være så kresen på været og av og til har vi spist ute med både lue, jakker og pledd. Så får en heller gå inn og tenne i ovnen og ta desserten innendørs :-)
Ønsker deg en fin uke :-)

Monica B. sa...

Hei.
For ein fantastisk blogg! Eg fant den først i går kveld, og har allereie tilbrakt timesvis her inne :) Du har gitt meg inspirasjon til mitt uteområde og til å blogge! Er nok ikkje så mange som les min blogg, men eg har linka til deg i mitt siste innlegg - og kjem til å linke til din blogg kvar gong eg er kreativ; eller med andre ord: hermer etter deg :)

Ann sa...

Tusen takk, ja for både det ene og det andre! ♥ Veldig koselig å høre Monica, hi, hi, takk for det, og masse lykke til med både prosjektene og bloggingen! ♥

Ha en finfin dag begge to! :0)

Stor klem, Ann.



toves sammensurium sa...

Kjempetøff benk,og så kjekt og praktisk å ha ute!!!
Må absolutt lage meg noe lignende…venter bare på min far skal bygge vinterhage her og der tenkte jeg å ha noe lignende dette.
Men i dag snør det og både vanlig hage og vinterhage får være..her er det full fyr på peisen og innekos :)
Toveklem.)

Camillas univers. sa...

Flott tips, takk:-)
Vi tenkte å lage en nedfellbar benk ved siden av grillen (alltid dårlig plass når mye skal grilles) vi får se hva vi får tid til i løpet av sommeren:-)

Fine bilder du tar, blir jo litt sulten på både maten og tipsene dine :-)


Ha en fin 1.mai.

Klem