På lik linje med andre internettsider bruker også denne nettsiden cookies. Informasjonen benyttes bl. a. av Google.
Hvis du ikke aksepterer cookies, kan du deaktivere funksjonen. Cookies kan også slettes i ettertid hvis ønskelig.
(Dette til generell orientering, jf. EU/ekomloven 1. juli 2013).

fredag 12. juni 2009

Litt om glassveranda.blogspot.com


Glassveranda er et nettsted for deg som er interessert i hus, interiør, hage og uterom. Velkommen!

Glassveranda inneholder mange tusen interiørbilder med tilhørende tekster med tips, idéer og inspirasjon til hjemmet ditt. Her finner du også før- og etterbilder av mange spennende, både store og små, interiør- og uteromprosjekter, med en nyttig steg-for-steg beskrivelse av hvert enkelt prosjekt.

Hvem eier Glassveranda? Hvem skriver?

Jeg som skriver her på Glassveranda heter Ann Karín Bjørsvik, er norsk, født 1969, gift med min kjære mann gjennom 25 år som jeg møtte i studietiden, og vi er så heldige å være foreldre til to supre tenåringer.

Jeg elsker hus, vakker arkitektur, stilfulle, flotte interiører med særpreg, vakre uterom og spennende hager, og jeg startet Glassveranda sommeren 2009 rett og slett fordi jeg hadde lyst til å dele min store lidenskap i livet, hus og interiør, med andre som liker å lese om denslags.

Glassveranda er hobbyen min. Jeg blogger i stedet for å se på TV, strikke, lese romaner og lignende, som unektelig er mer vanlige fritidssysler. Jeg skriver hjemmefra, på eget initiativ og har ingen oppdragsgiver. Det vil si at jeg kan skrive når jeg vil, om hva jeg vil, og skriver aldri om bedrifter og/eller produkter mot betaling. 

Fikk livet snudd på hodet på grunn av sykdom

Min faglige bakgrunn er 3 år gymnas/allmennfag. Deretter fulgte 7 studieår. Jeg har blant annet byggteknisk bakgrunn. Jeg har etter studietiden vært i fast jobb, full stilling, i alle år, men 
jeg fikk livet snudd fullstendig på hodet da jeg ble alvorlig syk. Jeg overlevde, men fikk etterpå varige fysiske utfordringer i hverdagen, som bl. a. fibromyalgi, migrene og cfs/fatigue.

Noen dager klarer jeg ingenting, mens jeg andre dager heldigvis klarer mer, og kan fungere helt fint i flere timer. Men fordi dagsformen min er så uforutsigbar tvang sykdommen meg til å slutte i min faste jobb, og tekster, foto, skisser og malepensler ble etterhvert min nye måte å få utløp for kreativiteten på. 

Jeg har hatt mye glede av Glassveranda, og nylig ble også Galleri Bjørsvik - kunstgalleriet mitt - lansert på nettet, hvor jeg selger egenprodusert kunst (grafikk, kunstfotografier, tegninger og malerier), og det blir starten på noe helt nytt i livet mitt. Ta gjerne en titt i kunstgalleriet mitt, og jeg setter veldig stor pris på det dersom du også vil følge galleriet inne på Facebook, for på den måten hjelper du meg å bli mer synlig slik at flere etterhvert kan finne bildene mine. 

Du finner kunstsiden min på nettet her: www.galleribjorsvik.com 
og på Facebook her: www.facebook.com/galleribjorsvik/

Et hjem er i stadig forandring

Heldigvis var vi ferdige å bygge hus lenge før jeg ble syk:
Vi kjøpte for snart 20 år siden et veldig koselig, men lite og gammelt, trehus som vi senere har restaurert, bygd om og bygd på. Vi har også bygd paviljonger, lysthus, drivhus m.m. Vi har gjort alt arbeidet selv, og ettersom både jeg og mannen jobbet 100% stilling i våre faste jobber på dagtid mens vi bygde hus, så gikk alle ettermiddager, helger og ferier i godt og vel 10 år med til husbyggingen, du kan lese litt om husprosjektet vårt: HER 

Huset vårt er ferdig for mange år siden nå, bare småtteri gjenstår på "må gjøres"-listen vår, men helt ferdige vi nok aldri, til det er vi alt for glade i å finne på stadig nye små prosjekter i hus og hage. Hjemmet vårt "vokser" med oss, vi er som individer og familie i stadig forandring, så jeg synes det er helt naturlig at hjemmet vårt også er det, forandring fryder! ;)

Følge med på galskapen?

Jeg håper du kanskje vil følge Glassveranda på Instagram, og/eller på Facebook? Del gjerne også Glassveranda med interiør-og hageinteresserte venner slik at flere kan finne denne nettsiden, det setter jeg stor pris på.

Takk for at du stakk innom, tok deg tid til å lese, 
og ha en fin dag videre! :o)

Klem, Ann, Glassveranda.  

(Tekst og bilder sist oppdatert 8. mars 2016)




K U N S T N Y H E T :