torsdag 3. januar 2013

Ny gulvlampe og kanskje verdens råeste pledd!

Denne gulvlampen/ stålampen kjøpte jeg i november! Syntes den var så tøff, den er også stor og har et hvitt herlig lys! Den har fått plass her ved den grågrønne hvilestolen min hvor jeg ofte sitter og leser. Det har vært litt dårlig med leselys her, men nå ble det helt supert!


Lurer bare på om kanskje dette pleddet fra Eightmood kan være verdens råeste? Det er ihvertfall helt klart det mest vidunderlige pleddet jeg har sett noensinne! Jeg forelsket meg helt i det for et års tid siden, og i går ble det endelig mitt! :)) Lykke! :D Det har de lekreste farger, det er tykt og mykt, og det som gjør dette pleddet så utrolig tøft er at det ved første øyekast ser ut som en grovvevd gammeldags fillerye /raggmatte, bare at det er silkemykt!  



To slike pledd kjøpte jeg, må ha et i sofaen også! ;)) Pleddet passer perfekt både i den lysegrå sofaen og i den grågrønne hvilestolen, men sine herlige farger: Støvete lys grårosa, støvete grågrønn, innslag av turkis, dus støvete mintgrønn, mellombrunt, en støvete lavendellilla, beige og sjokoladebrukt! Elsker dette pleddet, -så da jeg fant det på salg bare "måtte" jeg ha det med hjem! ;)   



Se, visst er det vakkert? Neste som kunst!! -I dette tilfellet brukskunst! ;))



Har en stor lysegrå pall/puff jeg pleier å legge føttene opp på når jeg sitter her og leser, så nå får jeg det som plommen i egget foran peisen med med nye pleddet lettere henslengt over bena! ;)) -Ja skikkelig leselys blir også fint! ;)



Måtte jo selvsagt også ha med et bilde av alle de flotte detaljene på frynsene! :D 

Ha en fin kveld! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


14 kommentarer:

Mailinn`s interiørblogg sa...

Var så spent på hvordan pledd du hadde kjøpt ifra eightwood. Det var kjempe fint. og veldig annerledes. Skjønner at du fallt for det. syes eightmood har så masse fint sengetøy. Spesielt til hytta vår på fjellet. Og salg sier man ikke nei takk til ;)

Mitt Kreative Krypinn sa...

Nyyydelige pledd <3 <3 og ei skikkelig tøff lampe.

Klem Marit

Fru Andersen sa...

Godt nytt år!

Takk for tips om flott interiørmerke, har ikke hørt om det før, men ser jo ut som om de har veldig mye fint!

Lekkert teppe du har kjøpt deg!

Marion sa...

Det pledde så jo bare sååå godt ut, og den lampen må jo bare være super å ha
Nå i mørketiden :)

Klem fra Marion

Anonym sa...

Godt Nyttår:)
Wow... det pledd var bare utrolig lekkert:)
Likte det kjempe godt, herlige farger:)
Klem Merete

Marthe sa...

super kul lampe:)

Åshild sa...

Så gøy å finne noe som er både pent, deilig og passer så godt inn.

Ann sa...

Takk alle sammen! ♥ Ble jo selv sååå fornøyd med min nye kosplass i stuen, hi hi, og da er det selvsagt kjempegøy å høre at dere også likte mine nye koseplass-investeringer! ;)))

Ha en fortsatt fin helg! :0)

Stor klem, Ann.

Huset i edels hage sa...

Heihei! Og duverden så flotte skatter du har anskaffet deg!! Lampen var bare herlig, og leselys er jo et must! Da jeg så miniatyrbildet på bloggoppdateringen og litt av pleddet, tenkte jeg at dette måtte da bli perfekt til den herlige kunsten din over vitrineskapet! Og jammen meg var det ikke i det rommet du hadde plassert det, hihi ;) Både i struktur, og farger og følelse var de jo som skapt for å være i samme rom!!! Herlig! ha en finfin søndag, klemmer fra Edel

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Nyyydelig pledd! På det siste bildet hvor vi ser detaljene, så syns jeg det kan minne litt om nordlyset. ;)

Skjønner godt at du falt for pleddet, ja. Nydelige farger.

Tøff lampe også!

Joda, jeg starta bra med "oppshainingsprosjekter" her i huset. Men, det går veldig i rykk-og-napp (he-he). Noen ganger blir det bare sånn at jeg MÅ få unna ting... ;) Det som ligger og kverner i bakhodet mitt nå, er de stygge flisene over kjøkkenbenken. De skal males! ;)

CU

Klem

Charlotte sa...

Hei.

Første gang jeg er inne på bloggen din. Utrolig fint, både pleddet og lampa:) Kan jeg spørre hvor du har kjøpt lampa?

Charlotte

Ann sa...

Tusen takk for så koselige tilbakemeldiger! :)) Det går i rykk og napp her også skal du vite, ja litt sånn etter dagsformen! ;))
Lampen er kjøpt på Clas Ohlson Charlotte! Jeg så at de også hadde nesten maken bl. a. på Skeidar, men den var litt lavere og ganske mye dyrere, så ble jo kjempelykkelig da jeg fant denne på Clas Ohlson! :o)) -Suuuuper lampe og et kjempelekkert dekorelement i rommet også! ;O)

Ha en fin uke alle sammen!

Stor klem, Ann.

Charlotte sa...

Tusen takk for rask tilbakemelding:) Satt faktisk og googlet lampen før du svarte og fant den på Skeidar. Helt ærlig så synes jeg din var finere, det blir nok en sånn i ny leilighet:) Pleddet hadde du kjøpt på Skeidar så jeg i et tidligere innlegg. Var det dyrt eller?

Ann sa...

Oj, med et lite forbehold om at det kan hende jeg husker feil, men jeg mener det var 700 - muligens 800 pr. stk. - men da jeg fant pleddet til halv pris nå i forbindelse med januarsalget på Skeidar "måtte" jeg bare ha det! ;))) Ble 7-800,- likevel, for jeg fant nemlig ut av jeg villa ha 2 slike! :D -Var praktisk med et i sofaen også! ;)) Kanskje er det salg på Skeidar enda, vet ikke, men kanskje! ;) -Er et supermykt og tykt deilig pledd, og utrolig tøft også der det henger med sin fillerye-look! :))

Ha en fin dag!

Stor klem, Ann :0)