søndag 13. september 2015

Møbelleveranse, og etterpå ble det stilt...

For en ukes tid siden kom de nye møblene, som skal være på ungene sine soverom, i hus. Normalt ville jeg da øyeblikkelig ha gått i gang med å få alt på plass, men her står de altså, stablet i ene enden av gangen vår (flere bilder av gangen finner du forresten HER), i påvente av at vi igjen skal få lyst til å være innendørs...

Høstværet her hos oss har nemlig vært helt upåklagelig, blå himmel og bikinivær uke etter uke, så det har ikke fristet å holde på å stelle og stulle innendørs i det siste. Jeg er ute dagen lang, og forsøker å ladde revmatikerkroppen min maks før vinteren setter inn. Jeg har med godværet blitt i god nok form etterhvert til at jeg nå klarer å trene litt hver dag igjen, og det er veldig viktig for å holde en revmatikerkropp bevegelig og i form, det er rett og slett smertelindring. Men klarer man ikke så klarer man ikke, sier kroppen stopp så er det stopp. jeg er jo klar over det, og jeg er også klar over at formen kan bli langt verre igjen til vinteren, men akkurat nå nyter jeg at jeg for første gang på flere år kan gå turer, trene daglig og gjøre hagearbeid uten å bli invalid i dagevis etterpå. Jo mer jeg klarer daglig nå utover høsten, desto bedre vil formen holde seg utover vinteren, og godt er det å vite, for så dårlig form som jeg var i sist vinter håper jeg at jeg aldri skal oppleve å bli igjen. 

Hagen vår har vært forsømt i hele sommer, men nå har vi hatt to lange godværsperioder så nå har vi rukket å få orden på den igjen. Det er meldt sol også kommende uke, så vi kommer til å rekke alt vi håpet på å rekke i løpet av sommeren. Vel, hageplanene, vi hadde også noen små byggeprosjekter på programmet, men de får bare vente til neste sommer. Det fine med å føle at man har full kontroll på trær og bed om høsten er at man da vet at våronna vil gå som smurt! ;) Jeg pleide å være stolt av hagen vår, men i sommer var det flaut å være hageeier! :D Jeg klarer ikke være utendørs i ti grader og regn på grunn av revmatismen, så hagen vår så ikke ut!! Heldigvis var det ikke så mange andre ute og gikk i det dårlige været heller, så jeg tror heldigvis ikke så mange la merke til elendigheten! :D Trøster meg med at jeg jo ikke egentlig er en hageblogger, men en interiørblogger som blogger boligrom og uterom - rom - og oppussing, bygg- og snekkerprosjekter, ikke blomsterbed med militærorden og plener klipt med neglesaks! ;) ...Skulle forsåvidt gjerne hatt blomsterbed med militærorden og plener klipt med neglesaks, men har hverken helse eller timer nok i døgnet til det, ....og ikke tålmodigheten som skal til heller tror jeg! :D

Vel, ville bare si at jeg er i livet, jeg så i innboks at jeg har fått et par bekymringsmail, men lav bloggefrekvens de siste månedene skyldes ikke helsetrøbbel denne gangen, men heller motsatt, helsen er bedre enn på lenge og det forsøker jeg å utnytte så best jeg kan om dagene og er derfor trøtt som en strømpe om kvelden. Straks temperaturen faller til ti grader og himmelen er overskyet igjen så skal jeg se igjennom alle bildene jeg har knipset underveis og legge ut på bloggen, og så snart jeg har pakket ut de nye møblene, puter, lamper m.m. som nå står stablet i gangen, så skal du selvsagt få se de også! :)) Glassveranda er en kjær hobby som jeg ikke vet hvordan jeg skulle ha klart meg uten hele den lange kalde mørke kjedelige vinteren, så jeg kommer sterkt tilbake om ikke lenge, jeg lover, og da håper jeg du stikker innom her og følger med på galskapen fra tid til annen! :))

Ha en riktig fin ny uke! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

2 kommentarer:

Mitt Kreative Krypinn sa...

Så kjekt å høre at formen er på topp.
Håper at helsa holder igjennom den kommende vinteren også.
Blir spennende å se når de eskene pakkes opp..
Ha en fortryllende høstdag videre!

Klem Marit

Ann sa...

Tusen takk Marit! ♥ Ja det håper jeg også! Livet er utrolig lettvint når kroppen samarbeider! :)) Håper også din vinter blir fin på alle måter! ♥
Eskene ble pakket opp, ting tok tid, hi, hi, men nå er nye sofaer, bord, lamper m.m. endelig kommet på plass på ungenes rom, og både store og små ble superfornøyde med resultatet! :))
Ønsker deg en fin helg og en helsevennlig høst og vinter! ;)

Stor klem,
Ann.