søndag 9. august 2015

Alt kan fornyes: Speil ble nytt med Bengalack!




Det passet veldig fint at NIBs august-utfordring heter nettopp "Alt kan fornyes", og at det der oppfordres til å vise bilder av interiør og møbler som har blitt nye ved hjelp av et strøk eller to med Bengalack, fordi vi holder nemlig nå på å pusse opp ungenes soverom. 

Dette øverste bildet er fra min datters rom, og dette blir mitt bidrag i august-utfordringen.

Noen av dere følger kanskje Glassveranda på Instagram, der har jeg snakket litt om oppussingsprosjektet i sommer, har også skrevet litt om det i et tidligere blogginnlegg som du finner her. I dag hadde jeg lyst til å vise en av de tingene vi har malt i sommer, nemlig dette store speilet som tidligere var antikkhvitt med noen highlights av gull, og som nå har fått en helt ny og langt mer tøffere look ved hjelp av to strøk Bengalack glans 90!  

Jovisst kan man trylle med maling? -Og så herlig kjapt som det er å fornye interiøret med litt maling! 

Min datter ble veldig fornøyd med det nye speilet i sort høyglans, hun har blitt tenåring og ønsket seg et mer trendy og kontrastfylt uttrykk på jenterommet, med en litt tøffere fargepalett og coooolere mønster på tekstiler. Møbler med rettere linjer, helt nye bilder på veggene, og ny belysning har det også blitt. Flere bilder av både det ene og det andre kommer etterhvert! ;) 

Ha en riktig fin ny uke! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

3 kommentarer:

Unknown sa...

Knallfint ble det:)
Jeg har gjort det samme fra gull til hvitt, lett og fint :)

Ha en fin kveld, og lykke til i utfordringen :)

Idemyldring i nr.9 sa...

Så fint det ble. Kanskje jeg skal bruke bengalakk på et gammelt speil hjemme:-).
Ønsker deg en fin uke videre og lykke til i konkuransen.

Klem fra Anne Line

Ann sa...

Takk for så koselige kommentarer! :))
Ja mal i vei Anne Line, det er nesten utrolig hvor mye man kan forandre uttrykket på en gjenstand bare ved å male den, og forandring fryder! :)

Ha en riktig fin helg begge to! :0)

Stor klem,
Ann.