fredag 31. januar 2014

To nye sofaer i verdens herligste farge bestilt!

Vi solgte de to grå sofaene i stuen vår for et par uker siden, mer om det HER

Vi har forelsket oss i en sofamodell med et mer kantete design, med strammere/rettere linjer og stålben, og da vi fant ut at sofaen kunne skaffes i dette møbelstoffet med denne herlige blåfargen, så var vi ikke i tvil, DEN sofaen måtte det bli! ...Du skal få se også selve sofaen etterhvert, men enn så lenge har jeg bare fått denne møbelstoffprøven! ;)

To stk. 3-seters sofaer i denne lys turkise/cerulean/himmelblåfargen er bestilt, elsker fargen, -den er lys turkis i dagslys, og litt dusere, ja nærmest isblå, i lampelys. Tekstilen er litt hard, litt lerretvevd-aktig, med en "semifløyel" overflate. Det gjør at stoffet holdes stramt og fint på sofaen, -et "must", men samtidig har den en myk tekstur, den føles myk å kjenne på, -liker! :))

Jeg må nok vente enda 3-4 uker til før de nye sofaene blir levert, men de er verdt å vente litt på, for jeg tror de kommer til å bli noen skikkelig flotte fargeklatter i stuen vår! Turkise, men ikke for mørke, åh gjett om jeg gleder meg! :D

Ha en fortsatt fin kveld, og følg gjerne Glassveranda på Instagram

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


7 kommentarer:

Ragna sa...

Jeg er så glad i turkis! To turkise sofaer høres helt fantastisk ut :-)

Dessverre har jeg ikke fått overbevist sambo om at turkis er den fineste fargen i verden ennå :-) Du har ikke noen overtalelsestips å komme med?

Anonym sa...

Oj, ja nå ser jeg jo hva du mener! Nå fikk jeg også lyst på ny sofa, gitt! Noe så utrolig vakkert som den turkisfargen skal man få lete lenge etter! Nå ble jeg plutselig veldig spent på den putemiksen din, hvilke farger til dette da, gleder meg til fortsettelsen, du er til stor inspirasjon for oss som er litt fastlåst i det gråhvite. God lørdag i morgen til deg og de andre som er innom her! :) hilsen Trude fra sør ;)

Anonym sa...

Elsker blogginnlegg fra deg, alltid spennende å se hva du finner på. Nydelig sofastoff rett og slett, gleder meg til å se sofaene, 4 uker? Men det som venter på noe godt.. ;)) Ha en fin helg! :0) Lineklem

Merete - Lys lilla sa...

Liker bloggen din veldig godt, den er enn sann inspirasjonskilde! Fargene i bloggen din "trigger" ofte min egen glede over farger.

Et modig valg med turkis sofa, men jeg tviler ikke et sekund på at det blir fantastisk flott der din kreativitet råder. :-)

Ann sa...

Oj, tuuusen takk for så koselige kommentarer!! ♥

Nei dessverre Ragna, hi hi, eller jo, du kan jo finne frem bilder av fem sofaer: En cerisefarget, en babyrosa med svake blomstertrykk på, en vanlig rosa med masse frynser og fjas, en lys lilla med kappe og knapper som du forklarer at er så lys at "eneste ulempen er at den kan vi nok dessverre ikke sitte i når vi drikker kaffe annet enn på bursdager"! ;) Så i tillegg et bilde av en turkis sofa som er den du vil han skal velge. Si at du tenkte på om kanskje dere kunne kjøpe en av disse fem, og at du gjerne vil han skal være med å velge! :D Tipper han da ganske lynraskt vil insistere på at dere kjøper den turkise! ;)))

Ja ikke sant, Trude?! Åh jeg digger denne fargen! Gleder meg vilt til å få de nye sofaene i hus! Jeg skal knipse bilder av alle de nye pynteputene også etterhvert så du får se dem! -Ble ganske mange nye, -alle i spreke og lekre farger og mønster! ;)))

Ja tenk 4 uker til Line, deeet er neeeesteeen uutholdeliiiiig! :Z Men som du sier, den som venter på noe godt o.s.v.! ;))

Åh så glad jeg blir av å høre at dere finner inspirasjon her inne, og at dere får lyst til å fargelegge litt hjemme dere også! :)) Man blir glad av farger, ingen tvil om det, er noe kreativt, positivt og energigivende forbundet med alle de nye fargeklattene i hjemmet, de minner om sommer, fargerike blomster og kunst! -Liker! ;))) Takk snilleste Merete, det gjenstår jo å se, men jeg håper og tror turkise sofaer blir heeeelknæsjt i stuen vår! (o:=

Ha en finfin lørdag! Stor lørdagsklem til dere alle! :0)

Ann.





.

Anonym sa...

Hei Ann,
Hva heter stoffet/fargen på de lekre turkise sofaene dine,
og hvor kjøpte du de ? Jeg har vært hos Bohus, der har de Sits så sofaen har jeg funnet, men jeg kan ikke se
at de har det samme stoffet .. Setter pris på svar.
p.s du har en super blogg -:) mvh Marit

Ann sa...

Hei, hei! :)

-Og tusen takk! :) Åh hjelp, det husker jeg ikke nå lengre... :S, men jeg mener da fargen rett og slett het noe med turkis, eller på engelsk noe med turquoise...? Stoffet har en slags "strie/lerret"-lignende bunn, og en slags "fløyels-light"-lignende overflate. Mitt bilde her ovenfor i tatt i fullt dagslys (solskinnsdag), og da ser sofaene/stoffet ekstra gnistblått ut, i lampelys/overskyet dag er ser fargen nesten litt mer isblå ut, litt mer dus, litt mer nedtonet. (Kan kanskje være greit å vite når du blar igjennom stoffprøvene i butikken). Hva stofftypen het husker jeg dessverre ikke, vi bare plukket ut et stoff i en slik "stoffprøvekatalog" som de har i butikken... Ja, vi bestilte våre sofaer via Bohus :) Men jeg tror vi bestilte våre i desember 2013, så kanskje - kanskje - kom Sits med nye stoffer når nytt år... vet sannelig ikke, noen møbelprodusenter skifter jo stoffcolleksjon årlig... :S Jeg prøvde nemlig å lete i Sits-katalogen på nettet nå nettopp, for der ligger alle stoffene som Sits-møblene nå kan skaffes i, men eg klarer ikke finne dette stoffet på nettet... kanskje er stoffet byttet ut i en annen i årets (2014) colleksjon... men det finnes mange blå/turkise/mint-farger likevel å velge mellom - heldigvis - for sofaer i slike farger er jo bare herlige! Kanskje vil du lete litt ekstra selv, i såfall finner du alle Sits sine møbelstoffer her:
http://sits.eu/en/home/fabric-collection/
Håper du finner dette stoffet da, eller et lignende stoff du liker. Tips: Ikke velg for mørkt en turkisfarge. Vi lurte en liten stund på denne fargen her kontra en som så mer turkis ut men var mørkere på stoffprøven. I ettertid er jeg sjeleglad for at det var denne vi falt for, for en for mørk blåfarge blir lett veeeldig mørk, dyster og litt "futtløs" i lampelys ;) Masse lykke til med blå sofa, jeg elsker fremdeles mine like mye som da de kom i hus i vår, er helt herlig er det med de to blå fargeklattene i stuen!! ♥ :)

Stor klem, Ann.