fredag 8. november 2013

Vinterstemning

I dag har jeg vinterpyntet litt her i spisestuen vår. Den første snøen som kom i oktober (du kan se et bilde HER), forsvant like fort igjen, men i dag har det snødd igjen, og det ble så fin en vinterstemning ute at jeg fikk lyst til å lage litt ekstra vinterstemning inne også! :)) 

Førjulspynt eller vinterpynt kaller jeg det, når jeg hvert år snikinnfører kvister med pynt, nøtter, duftlys som lukter eple og kanel, reinsdyr m.m. i november! ;) Det gjør det ekstra hyggelig å sitte i spisestuen å pakke inn alle de små gavene som skal henges opp på ungenes adventskalendere, skrive julekort m.m., i den koselige førjulstiden vi nå har foran oss. 


Disse geometriske figurene lagde jeg og min datter nå i ettermiddag, vi hadde lyst til å vinterpynte spisestuen med noe helt nytt i år, så vi tegnet trekanter på et ark, klippet og limte litt, og resultatet ble slike fine kantete kuler! :)) 

Jeg har også sittet her i ettermiddag og skissert litt, jeg har tegning og maling som hobby, og sitter ofte her og tegner. I dag ble det bl. a. et reisdyr på skisseblokka, inspirert av de hvite reinsdyrene som var så flotte der de stod og badet i vinterlyset fra vinduene!

Disse bildene får bli mitt bidrag til NIB sin novemberutfordringer "Vinterstemning". 

Ha en fin helg! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


16 kommentarer:

adales verden sa...

Fint bidrag, å herlig lys i bildene:) ønsker deg fin fredda.

Anonym sa...

Utrolig koselig d har gjort det:)
Herlig stemning:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

hill`s interiørblogg sa...

Så koselig bidrag. Deilig å kunne slappe av med deilig lukt av kanel og anis, tegne og lage vinterpynt..
Ja ei koselig tid i vente.
Ha en flott helg kjære Ann.
Klem fra Hill-Iren

Ann sa...

Tusen takk! :o)) Førjulsstemningen kom som kastet på meg i dag, tror det skyldes at alt ble så hvitt og pent og stille utenfor vinduene! ;)) Herlig tid vi går i møte nå! Ser fram til å begynne å pakke inn kalendergavene snart, har en plan om å begynne i goood tid i år! ;)

Ha en riktig fin helg alle tre! :0)

Stor klem, Ann.

Lite hi sa...

For en vakker lilla vase! :) Kjempefint bidrag. Og så må jeg si du er god til å tegne :)

God helg til deg!
Smil og klem fra Lite hi

Ann sa...

Tusen takk! ♥ :))
God helg til deg også!

Stor klem, Ann :0)

My Dream sa...

Knallfint Bidrag! Skal ikke se bort fra finale plass.... Fliiiinke deg!!!

Ha en fortsatt god helg :)

Klems Diana

Barkeblikk sa...

Så flott bidrag. Liker de klare fargene :-) Og må også nevne, FLINK til å tegne. Bør lage prints du ;-) Fin fin lørdag til deg og lykke til med bidraget ditt. Klem fra Monica.

Ann sa...

Å tuuusen takk for både det ene og det andre! ♥ :))
Ha en fortsatt fin helg! :0)

Stor klem, Ann.

Anonym sa...

Herlig vinterstemning! Dette bidraget er jeg sikkert på vil falle i smak hos flere enn meg. Lykke ti! :) Klem fra Ellen K.

Anonym sa...

Flott bidrag, du er forresten en dyktig illustratør, skulle gjerne hatt kulltegningen din på bildehyllen min for ytterligere vinterstemning! ;) Fin uke til deg. Klem, Irene M. L.

Ann sa...

Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger, og takk for tanken Irene! ;)

Ha en fin mandagskveld! :0)

Stor klem, Ann.

ANETTESHUS.COM sa...

Så lekkert dette var !!

Fortsatt fin kveld
KLEM

Ann sa...

Tusen takk, Anette! :))
Ha en riktig fin kveld du også! :0)

Stor klem, Ann.

Kaspara sa...

Nydelig bidrag, absolutt en av mine favoritter.
Lykke til!
Hilsen Kaspara

Ann sa...

Å så koselig å høre, tusen takk! :))
Ha en fortsatt fin uke! :0)

Stor klem, Ann.