onsdag 7. august 2013

Raskeste vei til ny stil? Nye tekstiler og nye lamper!

Spisebordet, spisestolene og den store lampen som henger over spisebordet i spisestuen vår får bli (du kan se de tingene HER), mens skjenk, vitrineskap, anretningsskap, gulvspeil og andre lamper der inne nå byttes ut

Mens jeg prøver å sammenfatte esker, nye hyller, bilder, skuffer, tekstiler og resten av det nyervervede kaoset i spisestuen til et helhetlig og ferdig rom, kan du jo få se en av de nye lampene jeg har kjøpt! :)) 

Også denne fra Ikea, og den ble så lekker her i vinduskarmen i spisestuen, hvor den skal få stå til pynt og lyse i vinterhalvåret. Den er i lignende stil som den lampen jeg kjøpte for å ha på skrivebordet i stuen for noen år siden. Har dessuten en ikke så ulik - men langbeint "sikksakkstilket" versjon - stående på et bord i stuen (...som ikke er vist på bloggen enda tror jeg, til tross for at lampen ble kjøpt tidlig i vår, men den dukker sikkert opp i et blogginnlegg i løpet av høsten), så denne nye passer heeelt perfekt inn her i spisestuen! ;)

Å bytte ut tekstilene (puter, gardiner, pledd) er en lynrask måte å få til en stilendring uten å måtte male vegger og bytte gulv, å bytte ut lamper er en annen. 

Visst er det herlig med litt fornyelse i hjemmet fra tid til annen? Jeg "bygger reir" jeg når vi kommer uti august måned, slik er det hvert år, -da vasker jeg og styler litt ekstra for å gjøre det litt ekstra kos å være inne når høststormene kommer snikende i september. Gjør du også slikt noe? Ha en fin torsdag! :O)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


Ingen kommentarer: