lørdag 8. desember 2012

Jul i vårt hus

b 700 px. (Photo: Copyright © Ann, Glassveranda (glassveranda.blogspot.com) -Men NIB og deres samarbeidspartnere kan selvsagt låne bildet!

Norske Interiørblogger (NIB) har hver måned en ny utfordringen. Temaet denne måneden er: "Jul i vårt hus". Disse to bildene er mitt bidrag i utfordringen.

Det øverste bildet er litt oppstilt, det er fordi det er "julekortkulissen", -jeg gjorde området foran/rundt peisen i stuen vår litt ekstra julete for å ta julekort-bilder av ungene i går! ;) 

Jeg pynter stort sett med naturmaterialer når hjemmet vårt skal julepyntes: kvister med julepynt av klart glass eller sølvfarget glass, eller pynt laget av metallstreng. Naken vrihassel, grønnkledte furukvister, kongler alene, kranser av kongler, lerk og pilekvister, kanelstenger, nellik, anis stjerner, nøtter og tre,-alt sammen veldig vakkert alene, eller i kombinasjon med, krystallklart glass og sølv! -En og annen messingfarget julete gjenstand må også til! ;)

b 700 px. (Photo: Copyright © Ann, Glassveranda (glassveranda.blogspot.com) -Men NIB og deres samarbeidspartnere kan selvsagt låne bildet!

Her ser du hvor førjuls-juletreet står til daglig, nemlig i spisestuen vår! -Synes det er så lekkert med sine spinkle kvister med enkle små blanke sølvfargede juletrekuler på! Et lignende bjørketre stod på samme sted i spisestuen vår i fjor, -så dette er nok en ny førjuls-tradisjon som har kommet for å bli hjemme hos oss! ;)

Har du lyst til å se flere bilder, og lese mere om hvordan vi pynter og feirer jul hjemme hos oss, må du gjerne lese reportasjen "Jul hos Glassveranda" på side 22-30 i det australsk-amerikanske magasinet Birch + Little som du kan bla i på nettet: HER

Du finner selvsagt også mange bilder av vårt julehjem her på Glassveranda, i julearkivet som du kan se: HER. (Der er også en del jule-DIY idéer).

Juleinspirasjon "utenfra" (ikke hjemme hos oss) finner du også på Glassveranda, mange fine idéer til hvordan å pynte julehjemmet også i det arkivet bloggarkivet som du finner: HER.

Ha en fin helg! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


9 kommentarer:

Mailinn`s interiørblogg sa...

jeg rett og slett ELSKER det treet dær. skulle virkelig ønske jeg også hadde plass til et førjulstre. Har du funnet det ute eller? ;) god lørdagskveld. Her sitter mannen og maser om at vi skal se en film. Men vil jo helst sitte på dataen og lese blogger;) hihi...men har jo lånt den så må vel se sammen med han=) kos deg så masse=)

toves sammensurium sa...

For noen nydelige bilder av vakkert interiør!!!!
Lykke til Ann!
TOveklem:;)

Anonym sa...

Jeg har i dag funnet igjen innleggene dine fra i fjor med de asurblå julekulene osv. Det betyr sikkert lite i din store blogg verden at det sitter en liten blogger i Ryfylke og studerer inngående dine bilder, men det er altså det jeg gjør. Jeg må av forskjellige grunner finne en ny måte åm feire jul på - og jeg finner så masse inspirasjon i dine bilder. Det er nå 3. jul jeg feirer hvitt og det er virkelig MIN jul her i knøtteboligen min. For mange av oss som bor på få antall m2 er den hvite jul så mye bedre enn den spraklete rødgrønne greia. Jeg anbefaler alle å sende denne bloggadr til alle som nå starter nye tradisjoner og alle de som bor på liten plass. Kjempelekkert og man trenger ikke ruinere seg for å få til dette. Takk for at du er med å hjelpe meg - dette er kanskje en "bivirkning du ikke var klar over ;) Takk for alle fantastisk fine bilder.

Ann sa...

Tuuuusen takk for så koselige tilbakemeldinger!! Blir jo helt rørt! Utrolig gøy å høre at det jeg blogger om inspirerer, enten man har "Knøttebolig" eller stort hus som du sier, det er jo akkurat slik jeg ønsker at Glassveranda skal være! -Så jeg blir jo sååå GLAD av å få slike superhyggelige tilbakemeldinger!♥ Og så fint at du poengterer det: Man trenger jo slettes ikke ruinere seg for å lage det julelekkert rundt seg! ;) Finnes så mye flott i naturen som man kan dra inn, og som man jo heller ikke trenger å lagre til neste jul dersom man har liten lagringsplass! Ny bjørkekvist og nye kongler kan jo hentes ute neste jul! ;)

Mailinn: Takk snilleste, men du, kanskje du kan ha et lite bjørketre på et hjørnebord eller oppå en kommode/skjenk i stuen? Bjørke"treet" mitt er nemlig en grein fra et stooort bjørketre, så kanskje du kan finne en liten grein fra et bjørketre eller annet tre og ta med inn? Lekkert blir det garantert, uansett størrelse på "treet"! ;) Min står fastskrudd i en juletrefot som er plassert nedi kurven, men en bjørkekvist kan jo også plasseres i en vase f. eks. og pyntes med minikuler, små kongler med tråd i eller lignende! ;) Håper det var en bra film da! ;))

Tusen takk til dere alle tre, og ha en fortsatt fin adventshelg! :0)

Stor klem, Ann.

Anonym sa...

Wow.... for et nydelig tre du har gjort der:)
Virkelig nydelig og enkelt:)
Ha en herlig Søndag i morgen:)
Lykke til
Klem Merete

Tove `blogg verden sa...

Utrulig flotte bilder!! Kos deg i ventetiden :)
KLem Tove

Huldra sa...

Jeg bare sukker og sier det er utrolig vakkert hos deg jeg. Helt nydelig. :)

Ønsker deg masse lykke til i utfordringen :)

Roser og Patina sa...

Nyydelig! Jeg tror du vil komme til finalen:)

Ann sa...

Tusen, tusen takk for så koselige kommentarer!!♥ Nå begynner jeg å komme i skikkelig julestemning, hi, hi, og jeg vet ikke helt om det er jeg eller ungene som gleder seg mest til at vi skal pynte stortreet i stuen i morgen! ;)) Ønsker dere alle sammen en fortsatt fin adventstid! :0)

Stooor juleklem, Ann.