tirsdag 11. desember 2012

Har laget et kjempelerret som skal bli et kjempemaleri!

Her ser du gangen i 2. etasje hjemme hos oss som vi malte/bygde om for noen uker siden! Dette bildet har jeg tatt mens jeg står med ryggen mot baddøren. Rett frem er soverommet vårt, men mer om det en annen dag, det jeg tenkte å vise deg i dag er dette kjempestore lerretet vi har lagd!

Det skal bli et maleri! Det er ca. 140 cm bredt og 2 meter høyt. Jeg elsker rammeløse moderne, gjerne abstrakte, malerier i størrelse XXL, men ferdige lerreter i denne størrelsen koster en liten formue, og det gjør ihvertfall malerier av kjente kunstnere i denne størrelsen, så da lager vi selv! ;)) 

-For hvem sier at man ikke kan lage veggkunsten sin selv? KLART MAN KAN! ;) Kunst trenger ikke være dyrt. Kunst skal dekorere et interiør, men faktisk heller aldri kjøpes kun med det målet for øyet!... Jeg skrev faktisk et blogginnlegg om nettopp det for noen år siden, har du ikke lest det blogginnlegget enda så vil jeg varmt anbefale deg å å lese det! ;) Du finner det her: "Kunst trenger ikke være dyrt. Kunst skal dekorere et interiør, men heller aldri kjøpes kun med det målet for øyet!"  

Jeg har tidligere lagd en 2,5 meter bred og 1 m høy veggskulptur til stueveggen vår, vi har et par malerier på veggene som jeg har malt, og vi har også en del fortryllende vakre små malerier på veggene som ungene har malt/laget igjennom årene. 

Hvordan har vi så lagd dette lerretet på gangen?... Jo vi har rett og slett snekret en helt enkel ramme av noe restmaterial som lå og kjedet seg i garasjen, vi valgte å bygge en dobbel ramme (i prinsippet to oppå hverandre) for å få bred kant når man ser lerretet/maleriet fra siden. Deretter har vi spent et lerret over, som vi så har stiftet fast på baksiden av trerammen. I morgen skal det males! ;))  

Ha en fortsatt fin uke! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


Ingen kommentarer: