søndag 25. november 2012

Gangprojektet: I dag skal vi montere "skapdørene" og snekre innvendige vindusskodder

I gårkveld fikk du se et av skapene vi holder på å bygge og her ser du en av de fire dørene som skal bli skapdører på skapene! 2 flotte heltre-dører i størrelse 90 x 210 skal henges opp på hver skapfront, de skal hengsles som dører, men henges direkte på skapet uten karmer, - solid, vakkert og veldig praktisk tror jeg det vil bli! (Døren står her på bildet lent mot en søyle i yttergangen vår, men den skal opp i 2. etasje om en liten straks).

Om dørene skal males, og i hvilken farge, er jeg foreløpig litt usikker på. Kommer litt an på hva vi finner av lukkere/vridere m/beslag i butikken. En annen ting er at de kommer til å reflektere lyset fra vinduet enda bedre dersom de males i en blank, lys, farge, -så vi får se. Egentlig er de flotte som de er, de har en hvitkalket utførelse og har en lysere (og lakket) overflate enn ubehandlede furudører. Synes det er flott med treverk sammen med alle de andre lysmalte flatene, så jeg vil vente helt til alt/hele rommet er ferdig før jeg bestemmer meg for om de skal males eller ikke. 

Nå skal dørene monteres, og skap og tak males ferdig og listverk skal monteres og males! Skal også sparkle og male vindusutforinger i dag. Også dette vinduet, og det andre i gangen, skal få vindusskodder i stedet for gardiner. Det er da kun to vinduer igjen i denne etasjen som venter på skodder. Badet vårt er i denne etasjen fikk skodder i fjor. Du kan se bilder: HER. Mens det aller første rommet som fikk skodder hjemme hos oss fikk det allerede i mars 2010, det var lysthuset, og du kan lese om det: HER. Sokkeetasjen vår har også fått skodder: HER. Hvordan innvendige vindusskodder kan bygges ser du: HER. Hvorfor vi har valgt å erstatte gardinene med skodder kan du lese om: HER. (Står litt mere om det i BoligPluss reportasjen om Glassveranda: HER). 

Vel, nå venter malekosten! :)) Ha en fin søndag! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:

2 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Ååå du er bra herlig Ann :)
Entusiasmen din smitter og kommer nesten krypende ut igjennom ipad'en her jeg sitter,og jeg smiler godt i tillegg,
.Synes det er rett og slett herlig at du kan glede deg slik jeg,kan med letthet forestille meg selv mer garderobeplass og jeg skal love deg det hadde blitt glede her også....ellevill sådan ;)
Dere er bare sååå handa og flinke med deres stadige,nye og så fine prosjekter...gjev jeg hadde en handyman i huset!!!Men min mann er dessverre det totalt motsatte.Jaja;)
Gangen blir super,fortsett og gled deg og kos deg når dagslyset nå straks titter frem :)
Toveklem:)

Ann sa...

Hi, hi, tuuuusen takk snilleste snilleste Tove!♥ :)) Handymann er unektelig handy å ha! ;)) For noen år siden kunne jeg jo gjøre alt jeg ville jeg også, men kroppen min virker slettes ikke etter at jeg ble revmatiker, jeg kan lage byggeskisser, sparkle litt, male litt, være med å holde og slikt, men ikke så mye annet uten at det straffer seg ukesvis etterpå, så det hadde nok slettes ikke blitt noe garderoberom på meg nei hvis jeg skulle he bygget det selv! ;) I bestefall ville det tatt laaaaaang tid!! ;o)
Det er SÅ herlig å se at det begynner å ta form!!! SOM jeg gleder meg til å ta det i bruk! Masse herlig dagslys og masse ny lagringsplass!! -Ja hva mere kan vel en dame på 40+ ønske seg til jul?! Hi, hi! :)))
Ha en fortsatt fin uke Tove! :0)

Stor klem, Ann.