søndag 3. juni 2012

Nymalte tønner/trebaljer til terrassen

Disse tønnene/ trebaljene fant jeg på Biltema. Skikkelig solide er de, men likevel var de rimelige. Formen på dem gjør at de passer perfekt til det vi skal bruke dem til: Planen er å bruke dem som blomsterkrukker på sykkelen som nå endelig har kommet opp på veggen på frokostterrassen. Jeg skal plante noen vakre og fargesterke sommerblomster i trebaljene, og du skal selvsagt få se bilder av både sykkelen der den henger på veggen og blomstene i trebaljene etterhvert! ;))

Her ser du trebaljene før de ble malt. De er rødbrunlige med sort beslag, -en fargekombinasjon som er nokså vanlig på slike trebaljer. Jeg kjøpte de med tanke på å male de turkise, og de har i helgen fått et strøk med den samme sommerlige turkise malingen, som vi nå maler både de gamle ytterdørene og sofabenken på terrassen med. 

Her står de til tørk i ettermiddagssolen! Jeg synes de ble så flotte og gleder meg veldig til å endelig kunne fylle dem med sommerblomster! 

Ha en fin start på den nye uken i morgen! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
De ble kjempe fine:)
Sov godt

Klem Merete

Torill sa...

Så bra du setter litt farge på omgivelsane. Turkis er kjempefint. Får veldig middelhavsstemning når eg ser du held på.

Bjørkli Søndre sa...

De ble kjempeflotte! Et smart tips om man finner noe, men fargen ikke passer!

En flott ny uke til deg!

LilleBessas sa...

Så sommerlige og fine. Du må vel ha noe i bunn før du planter, ellers råtner de vel etterhvert? Tror jammen jeg må innom biltema og sjekke priser, he,he.. Har akkurat startet å blogge , og lærer litt av dere garvede bloggere. Takk for fine tips du deler med oss;)

Hilsner fra LilleBessa http://lillebessas.blogspot.no/

Villavanilla.no sa...

Så fint! Jeg kom akkurat over bloggen din, og den er jo kjempefin med mange gode tips og ideèr! Veldig mye fint her!
Må nok en tur på Biltema jeg også, tror jeg :-) Tretønnene ble veldig fine med den lyseblå malingen.

Jeg har en blogg som du/dere gjerne må lese: http://villavanilla-bloggen.blogspot.no/

Ha en fortsatt fin dag - og jeg gleder med til å følge deg på bloggen videre!

Klem fra Mariann

Juel sa...

Hei
For en nydelig blogg du har, blir overinspirert, har tom. fått mannen min til å lage frokostbordet du har på bloggen her, skal legge ut bilde senere på min beskjedne blogg av frokostbordet og noen uhyggelig stygge stoler fra IKEA som jeg skulle kaste, men som skal få duge denne sommeren;))Tror du jeg kan male/spraylakkere stoler i plast?
Nå har mannen fått i oppgave å lage benk på terrassen,håper jeg får den ila. sommeren ;)Tusen takk for inspirasjon, det er virkelig energigivende å komme inn her å se alt det du får til av gamle og nye ting, ha en fin kveld:)