søndag 1. april 2012

Påskestemning og vårsol i nystua, litt om sofabordet m.m.

Jeg fortsetter å la meg fascinere over det fantastiske lyset i stuen nå som veggene ble lyselyse grå, og det er nesten for godt til å være sant at de fæle beige sofaene endelig har blitt grå og lekre! Mens jeg likevel holdt på i stuen har jeg også ommøblert litt, vel mest nips, så den gamle stolen som tidligere hang på veggen ved skrivebordet er nå flyttet hit til denne veggen. Det var bl. a. denne gamle duken som står klemt mellom to glassplater i et pleksiglass-stativ for kunsttallerkener på setet av den gamle stolen, som interiørmagasinet Boligpluss valgte å trekke frem i sin reportasje om Glassveranda som "Månedens blogger".  Det gamle fugleburet og eggekurven m.m. ble også med hit til dette hjørnet. Sitrontreet står nå hvor vrihassel-treet med sommerfuglene i stod før.  

Sofabordet vårt er egentlig et spisebord som vi har kuttet bena av, jeg skrev om det på bloggen for et par år siden: HER. Jeg hadde i alle år irritert meg over at sofabordet ikke var like langt som sofaene, så da vi bygde ut huset og fikk bedre plass var noe av det første jeg gjorde å dra på jakt etter et sofabord som var like langt som en 3-seters sofa, og det fant jeg selvfølgelig ikke... Men jeg fant derimot et spisebord på 90 x 180 cm og det passet heeelt perfekt! Vi skar av 10-15 cm av bordbena, så ble det passe høyt også. Det var hvitt i mangemange år, men jeg "abstraktmalte" det grått for noen år siden, mer om maleteknikken og fargene også: HER. Skuffer på sofabordet er også praktisk, en supert sted å ha for å trylle vekk fjernkontroller, dagens post, de siste avisene m.m. ;) 

Glassverandamannen har fått manneinfluensaen, -jeg håper han blir bra til påske for nå ligger han her ved siden av meg i sofaen med feber og bare klynker og pistrer! ;) Ha en fin søndag i morgen, og ikke la deg lure, husk det er 1. april! :0)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Kjempe koselig med påskeliljer på bordet:) men syntes fortsatt ideen med å henge en stol på veggen er kjempe artig:)

Fortsatt god søndag!

Klem Merete

Ann sa...

Takk Merete! :)) Ha en fortsatt fin søndag du også! :0)

Stor klem, Ann.