mandag 16. april 2012

Forny uterommet med en pergola

Starter for ordens skyld med å gjøre oppmerksom på at de 5 vakre bildene som du ser her i dette innlegget tilhører det amerikanske interiør- og livsstilsmagasinet Better Homes and Gardens. (All 5 of these beautiful photos shown in this reportage belong to the American magazine Better Homes and Gardens).

Med en pergola blir en åpen og naken uteplass raskt mere intim og koselig. Legger du i tillegg f. eks. klare Jumbolite-takplater oppå, får du også et regntett tak, -men et tak som slipper inn alt det herlige sollyset. 

  

Denne falt jeg helt for! :)) En hagevogn som de rett og slett har plantet blomster i og satt til pynt i hagen! En slik en skal jeg også lage meg i sommer! ;) 

Måtte bare ta med dette bildet av denne pergolaen, for se så lekre bjelkeender! Ofte ser de ut som forlatte bjelkelag slike pergolaer, men denne hvitmalte med alle de lekre forseggjorte detaljene var virkelig flott! En taklampe er hengt opp under pergolaen, og vips så ble det et uterom med stil!

Likte godt dette uterommet spekket med detaljer i de lekreste spreke sommerfarger! Hvor får man tak i en slik kandelaber i sjokkfarget akryl? Knalltøff! -Jeg ønsker meg en i turkis! ;)

Men sukk... ikke mye slår de vakre tradisjonelle Provence/Piemonte/ Toscana-fargene!... De har en helt egen ro over seg. Herlig denne grønnfargen på stolene synes jeg! Olivengrønt?

Et lignende skilt som dette må jeg lage til frokostterrassen øyeblikkelig!  

Flere inspirerende uteromsbilder her: Better Homes and Gardens

Nå skal jeg ut i solen! Ha en riktig fin mandag! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda på Facebook for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør og uterom:



6 kommentarer:

Bjørkli Søndre sa...

Inspirasjon, love it....
Slik vil jeg også ha i hagen min!

takhøyde sa...

Nydelige bilder!!!
Jeg ønsker meg virkelig en pergola med glasstak!!!
klem Heidi :)

Anonym sa...

Hei!

For et herlig ute-rom:) og for noen vakre bilder og inspirasjon!
Ha en god kveld!

Klem Merete

Anonym sa...

Flotte bilder, oser av sommerstemning.
Et kanskje litt for personlig spørsmål; jobber du ikke?
Jeg mener , alt det du fikser i hjemmet må jo være en fulltidsjobb :)
Ha en fin dag
Sandra

Fossestua sa...

Herlige inspirerende bilder du viser Ann :)

En pergola stå høyt oppe på ønskelista her også. Sammen med støttemurer, nymalt hus, lysthus, ny garasje, oppfyllt tomt,singel i innkjørselen mm. Ønskelista mi er laaaaaaang, og lengre blir den hver eneste dag :D. Heldigvis koster det ingenting å drømme ihvertfall :)

Ønsker deg en fin uke, og håper at sola titter frem igjen snart :) Herlige dager vi har hatt nå :)

Klem fra Lise

Anne (Moseplassen) sa...

kjempefine hagerom!
Det er noe ekstra med å skape miljø hele veien rundt :)

God helg Anne, og gratulerer med finaleplassen!