fredag 4. mars 2011

Den lille sorte

Det ble litt stille på bloggen denne uken, ikke fordi jeg ikke har hatt lyst til å blogge, men fordi jeg har vært fullstendig ute av drift p.g.a. migrene! Alle som har migrene har forskjellige "migrene-triggere". Kort fortalt vil det si ting som alene kan bidra til å utløst migrene-anfall. Min aller verste fiende er søvnmangel/trøtthet, men en god nr. 2 er kraftig vind/storm, den tredje er sukker o.s.v., og den siste uken har det blåst storm styrke ute omtrent uten opphold!... Kort fortalt: Huff!

De timene i døgnet jeg har fungert sånn noenlunde har jeg tegnet uteskole! :)) Barneskolen som ungene mine går på har planer om å bygge en XXXL-gapahuk med benker med sitteplass til 50-70 elever inni, med stor grue/bålområde m.m. utenfor, som skal plasseres i et friluftsområde/i skogen ikke så langt fra skolen vår. Jeg ble bedt om å tegne området og lage fasade- og arbeidstegninger (pilar-, taksperre- og bjelkelagstegninger) til bygget, i utgangspunktet en enkel tegnejobb som jeg med glede skulle gjøre, men det tok litt tid likevel ettersom formen min ikke "hang på greip" denne uken!

Tegningene er nå levert, tilbakemeldingene har vært utelukkende positive, migrenen tok attpåtil en lang pause i dag og endelig hadde jeg overskudd til noe annet enn migrene og tegninger igjen! Jeg hentet derfor frem en liten boks med sort tavlemaling fra boden vår, og nå i kveld har jeg malt en endevegg på kjøkkenet med denne tavlemaling! :)) Jeg tror den sorte tavlen blir en riktig så spennende detalj på kjøkken vårt, og i morgen skal du få se resultatet ;)

Nå skal jeg snart spise hjemmelaget Margherita-pizza sammen med min kjære, slik vi pleier å gjøre om fredagene. Jada, vi er unektelig noen ordentlige "vanedyr", men stortrives egentlig med det, hi, hi! ;)) Jeg ønsker deg en riktig fin fredagskveld! :)

Klem,
Ann, Interiørbloggen Glassveranda.

5 kommentarer:

salige lavendel sa...

Spennende med tavlemaling på veggen. jeg synes det er knalltøfft! Høres fryktelig ut å slite med migrene!!! Håper du er kvitt den snart.

Bettum Villa sa...

Huff da.. migrene er jo ikke noe morro. Ønsker deg god bedring slik at du får mulighet til å henge fingrene i noe spennendes ;).
Klem Madelén

Mie fra Mies Mirakler sa...

Migrene er noe drit...sliter med det jeg også, og værskifte er en typisk trigger hos meg. Når det går fra kaldt til varmt eller omvendt så sitter den der som et skudd. Så gøy med tavlemaling, det kunne jeg tenkt meg å prøve :) Blir spennende å se hvordan det blir :D *♥*

Linda sa...

Huff da, håper du er bedre:) Så spennende det blir, gleder meg til å se. Vi skal male litt av denne på rommet til minstemann, jeg må bare finne ut hvor:):)

Fossestua sa...

Stakkars deg. Kan ikke forestille meg hvordan det er å leve med migrene til stadighet. Gleder meg til å se det du har tegnet "live". Regner med at det kommer bilder etterhvert her? :)
Klem fra Lise