søndag 28. november 2010

1. søndag i advent, adventsstaker og "Tenn lys"-sangen

Nå skinner adventstakene og julestjernene i alle stuevinduer i hele nabolaget, og jeg kjenner julegleden bare velte over meg! :)) I år har også jeg en nydelig adventsstake, en konglekrans, med levende lys, men levende lys i vinduene så nært inntil gardiner er vel kanskje ikke det smarteste en kan finne på, det tryggeste er å velge elektriske adventsstaker til vinduene, for de færreste av oss har vel tid til å sitte å passe på adventstaken sin hele dagen i disse førjulstider.

Jeg har i alle år vært på leting også etter en vakker elektrisk adventsstake, alle butikker solgte den samme typiske kjedelige tradisjonelle "trappe"-lysestaken, men i fjor til jul fant jeg endelig en elektrisk lysestake som jeg bare måtte ha! Denne passer helt perfekt inn i spisestuen vår! Gjensynsgleden var like stor i går da den kom opp av esken igjen etter 10-11 måneders dvale i boden, som sorgen var i januar i fjor da jeg måtte pakke den bort! :))

Ungene har besøk, men straks skal vi sende "låne"ungene hjem og så skal vi tenne første lys i konglekransen! :)) I år får vi også levende musikk til adventslys-tenningen ettersom mine to søte små i hele desember har øvd på "Tenn lys"-sangen og en rekke andre julesanger på musikkskolen. I dag har de varslet at det blir konsert i spisestuen! Den ene skal spille piano, den andre gitar og begge to skal synge. Ååh sukk mitt hjerte som jeg gleder meg! :)) Etterpå blir det prøvesmaking av julekaker! Det blir nok også fint, sier datteren min med stjerner i øynene! :D

Ha en fin ettermiddag!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du være så snill å fortelle meg hvor du har funnet den nydelige elektriske advensstaken din? Jeg har lett etter noe sånt i ååååresvis! ;)

På forhånd takk! :)

Ann sa...

Takk, ja denne er flott i vinduskarmen! :)) Du jeg kjøpte denne på Skeidar, men det er tre år siden nå... MEN, hvis du ikke finner den på Skeidar lenger så sjekk den de har på Plantasjen! Jeg så nemlig tidligere denne uken at de nå selger en som er VELDIG lik, ja kanskje er det maken! ;))

Ha en fin adventstid! :0)

Stor klem, Ann.